Öka lönsamheten i e-handeln

Startat en e-handel som går bra och nu känner att det är dags att växla upp ett snäpp? Då kan det vara hög tid att utöka verksamheten till att omfatta fler produkter mot vad den gör i dagsläget, men det gäller att tänka smart och genomföra utökningen på rätt sätt.

När man startar en e-handel finns det många saker som man ska tänka på för att det hela ska rulla på räls, både stort och smått ska planeras och fixas innan handeln kan lanseras. Har lagret tillgång till bra packtejp och har kundtjänst fått inloggningsuppgifterna till sajten? Mycket att tänka på kort sagt. Men när detta är klart och e-handelsbutiken är i drift, kan man slappna av då kanske – absolut inte. Nu är det dags att se över om det går att utöka butiken för att öka lönsamheten. Men viktigt är att göra detta smart och ett tips är att låta sig inspireras av Adlibris nya satsning.

”Adlibris startar ny e-handel – satsar på inredning” läs mer här.

Citatet ovan är namnet på en artikel som ehandel.se publicerat som handlar just om hur Adlibris kommit att bli så pass framgångsrika i sitt koncept att de nu valt att utöka sin verksamhet. Men detta kommer inte att ske på deras vanliga hemsida där de säljer böcker. Denna sajt kommer fortsätta göra det. Vad man kommer göra i stället är att öppna en separat handel för inredning, på en egen sajt alltså, som har samma typ av upplägg och mål som Adlibris vanliga sajt – att bli störst på nätet inom sin genre och kunna erbjuda kvalitativa produkter till ett överkomligt pris.